Pro Femina 2016., moji utisci


U četvrtak 14. aprila 2016. održana je četvrta po redu regionalna konferencija Pro-Femina pod nazivom "Šta žene žele". Hotel Metropol u samom centru Beograda nas je taj dan ugostio veliki broj ljudi, uglavnom žena iz oblasti medija, marketinga, pr-a, umetnosti, komunikacije iz celog regiona a ja sam provela jedan sjajan, sadržajan dan. Bilo je i dosta poznatih ličnosti  koji su govorili na razne teme a neki od njih su bili samo gosti.


Konferenciju je otvorila Lidija Ćulibrk, glavna urednica magazina Lepota i zdravlje koja nas je provela kroz razvojni put magazina koliko on i postoji dok nam je dobrodošlicu poželela i Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Republike Srbije. Konferencija je bila podeljena na 4 panela a to možete videti OVDE. U pauzi, između svakog panela bila je predviđena pauza za kafu u Expirience zoni gde su bili izloženi štandovi nekoliko kozmetičkih, prehrambenih i zdravstvenih brendova a posetioci su bili u mogućnosti da isprobaju neke od tretmana koji su pojedinci nudili.



Panel 2 je bio najduhovitiji  i tada se salom prolomio gromoglasan smeh svih prisutnih dama. Panel 2 je bio zamišljen tako da muškarci govore a tema je bila "A šta mi stvarno želimo". Uvek volim da čujem šta o nekim temama i muško-ženskim odnosima misle muškarci. Moderator je bila Vesna Dedić a njeni gosti bili su Marko Vidojković, pisac, Aleksandar Radojičić, glumac, Srđan Dinčić, stand up komičar, Igor Todorović, modni dizajner, Miloš Šaranović, urednik sportskog programa B92 i Dr. Nikola Čanak, psihoterapeut i motivacioni govornik. Ovi poznati muškarci su otvoreno govorili na teme muško-ženskih razlika u pogledu na život, karijeru, porodične odnose, emocije, prijateljstvo...

Panel 1 i 3 su svakako bili interesantni i zanimljivi svaki na svoj način.

Panel 1 pod nazivom "E, ovo je stvarno važno! je bio rezervisan za poznate dame uglavnom iz sveta politike koje su odgovarale na pitanja moderatora Olje Bećković. Govorilo se o ženskim temama koje mene inače interesuju i o kojima često razmišljam kao na primer angažovanju žena u politici, o rodnoj ravnopravnosti, položaju majki u trudnica u ovoj zemlji, diskriminaciji na poslu i uopšte, zaštiti zlostavljanih žena itd. Da li ste znali da su žene manje plaćene od muškaraca za iste poslove i da imaju i do 30 % manju platu? Gosti ovog panela bile su: Dr. Slavica Đukić Dejanović, potpredsednica SPS-a, Dr. Sanda Rašković Ivić, predsednica DSS-a, Aleksandra Jerkov, potparolka Demokratske stranke, Jelka Jovanović, novinarka i urednica u Novom magazinu, Jovana Ružičić, osnivačica i direktorka Centra za mame, Dr. Zorica Mršević, naučna savetnica Instituta društvenih nauka.

Tema panela 3 je bila "Da li je život u ravnoteži danas moguć?" što se i sama svakodnevno pitam. Na ovu temu kao i pitanja kako da pronađemo balans uprkos svakodnevnom ritmu koji nas melje, kako da odvojimo nekoliko minuta dnevno samo za sebe bez osećaja griže savesti, kako je moguće pronaći ravnotežu u porodici i u sebi samima. Na pitanja moderatora Gorice Nešović odgovarale su: Mirjana Glušac, diplomirani teolog, Tanja Jevđović, sertifikovani spa i wellness instruktor, Vanja Bokun Popović, Praktikant Tehnologije Više Ja iz Kotora, Fani Hristova, joga instruktor iz Skoplja, Srđan Vukčević, Executive i business coach iz Podgorice.

Panelu 4 nisam prisustvovala što mi je veoma žao a sigurna sam da bi bio jednako zanimljiv.


Kao što sam već rekla, stvarno sam presrećna što sam imala priliku da prisustvujem jednoj ovakvoj konferenciji ali sam iz hotela Metropol izašla i pomalo tužna što je položaj žena u Srbiji takav kakav je. Još dosta borbe nam predstoji da se izborimo za svoje mesto u društvu a najpre da se zaustavi nasilje nad ženama (podaci koje smo čuli su poražavajući). Hotel Metropol kao i magazin Lepota i zdravlje ali i ostali učesnici konferencije su bili predivni domaćini. Do sledeće prilike, pozdrav i mislite o ovim temama!

Da li i vas ove teme zanimaju koliko i mene? Šta mislite o položaju žena u Srbiji?




No comments