Ukoliko niste, obavezno....

...pročitajte neku knjigu Den Brauna. Moja današnja preporuka su ove četiri knjige, iako i među njima ima i omiljene i one manje omiljene. Radnju knjiga vam neću prepričavati da ne bih pokvarila čitanje knjige, ali ću reći malo o tematici kojom se svaka knjiga bavi.




Ovu knjigu sam poslednju čitala, ali ipak sam odlučila prvo o njoj ukratko, Naredne tri su ostavile jak utisak na mene, ova malo manje, ali je ipak nisam ispuštala iz ruku dok je nisam završila.

Od davnina se razne poruke pokušavaju sačuvati i samo oni predoređeni mogu da ih reše. Svima nam je jasno da danas živimo u svetu Velikog brata i da je privatnost i tajnu najteže sačuvati. U digitalnom svetu sve je transparentno.  Problem nastaje ukoliko bi postojao program, algoritam ili kako god se to stručno kaže koji bi omogućio da se poruke kriptuju tako da ih niko ne može dešifruje. 

U knjizi u Agenciju za nacionalnu bezbednost (NSA) stiže kriptovana poruka koji je nemoguće pročitati i tu nastaje problem sa kojim se suočava glavna junakinja ove knjige Suzan. 



Den Braun je možda najpoznatiji po knjizi Da Vinčijev kod, ipak ova knjiga je podjednako dobra i čak je napisana pre Da Vinčija.  Reč je o seriji knjiga koje prate Roberta Langdona, svetski poznatog simbologa. ( Anđeli i demoni, Da Vinčijev kod, Izgubljen simbol, Inferno).
Tematika ove knjige su tajno društvo iluminati i njihova večita borba sa rimokatoličkom crkvom. Naukom protiv vere. Naučnici pokušavaju da otkriju ono nešto od čega je sve nastalo i na taj način umanje ili ospore tvrdnje crkve.
Ono čime se Den Braun bavi u ovoj knjizi su fanatici, zanesenjaci, ljudi koji su do krajnosti odani nekoj ideji, nekom pokretu, ,u ovom slučaju verski fanatici.
Zaboravljeni rituali primanja u tajno društvo, kažnjavanja izdajnika vraćaju se na velika vrata u sadašnjicu. 


Inferno, najnovija knjiga, bavi se savremenim problemom, a to je prenaseljenost planete, koja svakim danom eksponencijalno raste. Ovo je nešto čega smo svi svesni i uskoro će ovo biti veliki problem. Kako se svetska zdravstvena organizacija bori protiv toga i kako se neki igraju Boga začudiće vas. Ne smem više ništa da vam kažem, ali mogu reći da mi se kraj nije baš svideo jer sam neko ko voli srećan kraj. Vi mi javite kako se vama svideo. 


Definitivno najomiljenija knjiga! Knjiga koja me je koštala dva ispita, jer je nisam ispištala iz ruku. Opet je u pitanju tajno društvo, ovog puta masoni, njihove tajne i prastari rituali skriveni tokom istorije. Takođe ono što se provlači krpz knjigu je noetika- nauka o mišljenju ili spoznaji , odosno o jačini pozitivne  misli (bar onako kako sam ja to shvatila). Radnja je vrlo napeta, intezivna i ne daje vam mira.

Ako volite zagonetke, misteriju, tajna društva i fenomenalne opise gradova i znamenitosti (koje se tiču tematike, naravno) knjige Den Brauna su moja topla preporuka! Ko je čitao, kako vam se sviđaju?
 photo 1548194_10203721207647575_3836330026462713193_o.jpg

No comments