Solun, grad koji morate voleti

Kako se leto bliži kraju, bar kalendarski, a ja sam još pod utiskom skorašnjeg letovanja rešila sam da vam danas pišem o jednom gradu, za mene prelepom, u koji sam se na prvi pogled zaljubila.

Nezaobilazni izlet svakog letovanja u Grčkoj predstavlja poseta i šoping u Solunu, na grčkom Thessaloniki. Ja mu se uvek specijalno radujem. :) Poseti i obilasku, manje šopingu.

Poseta Solunu, ovom dvomilionskom gradu, čiji izgled predstavlja spoj drevne i moderne civilizacije oblikovan tokom 2.300 godina duge istorije, obuhvata panoramsko razgledanje kulturnih i istorijskih znamenitosti, posetu Zejtinliku - srpskom vojnom groblju, šetnju pored mora i obilazak Bele kule, i obavezna kafa na Aristotelovom trgu...

Solun je osnovao kralj Kasandar još oko 315. godine pre nove ere, nazvao je po svojoj supruzi Thessalonike. Grad je, takođe, drugi po važnosti ekonomski, industrijski i politički centar Grčke, posle Atine. A ovo je Solun viđen mojim očima...

Prvo smo krenuli u obilazak Srpskog vojnog groblja - Zejtinlika gde nas je dočekao fenomenalni čika Đorđe i pričao nam o srpskoj istoriji.









Zatim, nezaobilazna Crkva Agios Dimitrios, najvažnija u celom gradu. Crkva ima tri strane – kapele, muzej i podzemne katakombe koje uključuju zatvorsku ćeliju Svetog Dimitrija, koji je svetac – zaštitnik ovog grada.











Po meni, ali i po drugima simbol grada predstavlja
Bela kula, sagradio ju je turski sultan Sulejman Veličanstveni i korišćena je da čuva istočne gradske zidine.
Datira iz 1530 godine. Bela je danas Vizantijski muzej.
Mi nismo imali sreće da uđemo i popnemo se gore ali kažu da je pogled odozgo fenomenalan.






Galerijev Luk je, uz Belu kulu, jedno od najpoznatijih solunskih znamenitosti. Smešten na ulici Egnatia, u centru grada, Galerijev Luk, više poznat kao Kamara, je bogato ukrašen kameni luk, izrađen od kamena crvenkaste boje. Luk je podignut za vreme rimskog tetrahijskog perioda (početkom 4. veka p.n.e) i deo je zapadne gradske kapije.
Zatim, čuveni Aristotelov trg na kome je spomenik Aristotelu...Tu je uvek najveća gužva i ima najviše turista.




Kažu da je srce svakog grada pijaca! Evo i par slika sa nje :)



Grad po meni ima neku specifičnu energiju.
Potez od Bele kule do Aristotelovog trga, uz samu obalu, za mene je najlepši deo grada. A mnoštvo kafića, taverni, restorana brze hrane kao i poslastičarnica mogu učiniti samo da vam boravak u Solunu bude još prijatniji. Šta god da izaberete i probate iz širokog spektra onoga što se nudi nećete pogrešiti. Da ne zaboravim još pregršt radnji i radnjica u kojima možete kupiti sitnice pa do radnji poznatih kozmetičkih i modnih brendova.




Do skorog čitanja :)

Stay gorgeous! Lidija

No comments